Obóz przygodowy - Wytwórnia Przygód

Przygoda dopiero się zaczyna

Pamiętasz film, który przeniósł Cię w świat pełen wrażeń? Podczas AlphaCamp’ów spróbujemy wcielić się w rolę producentów filmowych – tak jak wytwórnia filmowa zajmuje się produkcją filmów, tak my zajmiemy się produkcją… przygód.

Uczestnicy obozu będą tworzyli drużyny – każda z nich otrzyma nazwę, oraz szczególną cechę, która będzie wyróżniać ją na tle pozostałych grup. Nazwy drużyn będą nawiązywały do najlepszych filmowych ekranizacji. Uczestnicy przyjmą pseudonimy artystyczne, które będą wykorzystywać w swoich drużynach.

Ramowy plan dnia
07:45
Pobudka kadry
08:00
Pobudka uczestników
08:00 – 09:00
Toaleta poranna i porządki
09:00 – 10:00
Śniadanie
10:00 – 13:00
Blok zajęć I
13:00 – 14:00
Nagrywki
14:00 – 15:00
Obiad
15:00 – 16:00
Sjesta
16:00 – 18:00
Blok zajęć II
18:00 – 18:30
Turniej drużyn
18:30 – 19:00
Przygotowanie do kolacji
19:00 – 20:00
Kolacja
20:00 – 21:15
Blok zajęć III
21:15 – 21:30
Podsumowanie dnia
21:30 – 22:00
Toaleta wieczorna
22:00 – 08:00
Cisza nocna

Dzień 01

Przygodę czas zacząć

Przyjazd i zakwaterowanie. Podział uczestników na miejsca noclegowe.

PODPISANIE KONTRAKTU Z WYTWÓRNIĄ

Gra, podczas której uczestnicy poznają regulaminy i zasady panujące na obozie.

ZABAWA NA CAŁEGO

Gry i zabawy integracyjne przy ognisku. Wprowadzenie do turnieju drużyn.

Dzień 02

ORIENTING

Weźmiemy do ręki kompas i wyruszymy leśnymi ścieżkami poznając tajemnice okolicznych miejsc.

CASTING FILMOWY

Jako początkujący aktorzy wdrażamy się w świat produkcji filmowej. Zapoznanie z podstawami kadrowania, obróbki filmów i charakteryzacji.

KLUCHY

TURNIEJ DRUŻYN

TARG REKWIZYTÓW

Poznamy tajniki rachowania i zgromadzimy potrzebny sprzęt do kręcenia filmu.

Dzień 03

Spływ kajakowy

PODCHODY

Poszukiwanie przeciwników na podstawie pozostawionych znaków.

MASKARADA

Przygotujemy maski techniką czerpanego papieru, oraz stworzymy i zrealizujemy projekt koszulek obozowych.

ŚWIETLIKI

Gra nocna, podczas której będziemy podążać zaźródłem światła, aby odnaleźć ukryte w lesie “świetliki”.

Dzień 04

MÓWI SIĘ TRUDNO I PŁYNIE SIĘ DALEJ

Będziemy uczestnikami wielkiej olimpiady wodnej, podczas której każda kropla wody będzie na wagę złota.

ZDOBYWANIE TWIERDZY

Dwa księstwa walczą o zdobycie nowych terytoriów przez odbicie proporców wroga.

KRABOWA PIŁKA

TURNIEJ DRUŻYN

SEANS FILMOWY

Projekcja filmu “W głowie się nie mieści”

Dzień 05

WYCIECZKA DO ZAMOŚCIA

NIE MA FAL

Poznamy zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą. Wspólne gry i zabawy na plaży.

KRYJ SIĘ, SZUKAM!

TURNIEJ DRUŻYN

NAUKOWA PRZYGODA

Przenosimy się w świat nauki. Będzie to czas nawciągające eksperymenty.

NOC POD GWIAZDAMI

UWAGA – chętni na nocleg pod gołym niebem muszą przywieźć własny śpiwór. Liczba śpiworów, które możemy wypożyczyć jest bardzo ograniczona i nie starczy ich dla każdego. Hamaków natomiast mamy pod dostatkiem!

Dzień 06

A CZY SŁYSZAŁA PANI O ...?

Podczas gry trenowej zdobędziemy się na odwagę na poznanie mieszkanców i historii Krasnobrodu.

RATATUJ

Wpadniemy w wir kulinarnych licytacji, a następnie stworzymy pyszne potrawy z wylicytowanych produktów.

TRENING KASKADERÓW

Weźmiemy udział w szkolenieu przygotowującym do filmowej roli kaskaderów. Zwinność, spryt i tężyzna fizyczna nie będą nam obce.

CHALLENGE ACCEPTED

Podejmiemy wyzwania sprawnościowe i intelektualne zacieśniając więzi w drużynach.

Dzień 07

park linowy

KAŻDY MA SWÓJ TALENT

Uczestnicy mają możliwość zaprezentowania przezswoich talentów i wyjątkowych umiejętności.

LUMOS

Własnoręczne stworzenie lampionów.

KROWA

TURNIEJ DRUŻYN

ALEJA GWIAZD

Stworzymy świecące w ciemności gwiazdozbiory orazzrelaksujemy się patrząc w gwiazdy.

NOC POD GWIAZDAMI

UWAGA – chętni na nocleg pod gołym niebem muszą przywieźć własny śpiwór. Liczba śpiworów, które możemy wypożyczyć jest bardzo ograniczona i nie starczy ich dla każdego. Hamaków natomiast mamy pod dostatkiem!

Dzień 08

ROBOCIAKI

Gra rozwijająca spostrzegawczość i pamięć.

WYPRAWA Z LEŚNICZYM

Poznawanie okolicznej roślinności

NIE MA FAL

Wspólne gry i zabawy na plaży.

ZABAWA W SZCZURY

TURNIEJ DRUŻYN

OGNISKO

Wesoły wieczór przy ognisku z kiełbaskami.

Dzień 09

ROWERKI WODNE

WYBUCH WULKANU

Zajęcia fabularne. Po wybuchu wulkanu uczestnicy muszą wydostać się z wyspy. Stworzymy własną erupcję wulkanu oraz prąd z ziemniaków.

SZCZURY

TURNIEJ DRUŻYN

GALA OSKARÓW

Podsumowanie obozu. Wyświetlenie filmów stworzonychprzez uczestników, wręczenie nagród i rozdaniedyplomów.

Dzień 10

Sprzątanie i powrót do domów.

Ostateczny harmonogram zależy od wielu czynników m. in. pogody, na którą nie mamy wpływu. Dlatego będzie on na bieżąco dostosowywany do panujących warunków, możliwości uczestników oraz ich zaangażowania. To co znajduje się w powyższym zestawieniu to tylko część tego co mamy przygotowane dla naszych obozowiczów. Jednocześnie, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo uczestników pamiętamy, że przygody nie tworzy się tylko w idealnych warunkach pogodowych. Zalecamy spakowanie kaloszy i kurtki przeciwdeszczowej.