Przygoda dopiero się zaczyna
Dawno temu wszystko było jakoś lepsze,
Świat był pełen cudów, przygód, a przede wszystkim magii.
W potrzebie można było na nią liczyć,
Ale niełatwo było ją opanować,
Więc w końcu nauczyliśmy się radzić sobie inaczej.
Magia poszła w kąt, ale mam nadzieje, że trochę jej jeszcze zostało w Was.
Legendarna wojowniczka Mantykora podczas jednej z podróży dostała od nieznajomego mapę. Sama nigdy nie wyruszyła jej śladami, ponieważ porzuciła magię i niebezpieczne wyprawy. Chcąc wieść spokojne życie założyła restaurację, a rzeczona mapa ozdabiała jej wnętrze na znak przeżytych przez nią przygód. Po pożarze restauracji, sprzątając jej zgliszcza Mantykora odnalazła ją. Spalone brzegi mapy nie przeszkadzały w jej odczytaniu…
“Na wyprawie prosta droga, nigdy nie jest drogą do celu”
Janko
Ramowy plan dnia | |
---|---|
07:45 | Pobudka kadry |
08:00 | Pobudka uczestników |
08:00 – 09:00 | Toaleta poranna i porządki |
09:00 – 10:00 | Śniadanie |
10:00 – 13:30 | Zajęcia programowe |
13:30 – 14:00 | Przygotowanie do obiadu |
14:00 – 15:00 | Obiad |
15:00 – 16:00 | Sjesta – zadania dodatkowe |
16:00 – 18:30 | Zajęcia programowe |
18:30 – 19:00 | Przygotowanie do kolacji |
19:00 – 20:00 | Kolacja |
20:00 – 21:30 | Zajęcia programowe |
21:30 – 22:00 | Podsumowanie dnia |
22:00 – 22:30 | Toaleta wieczorna |
22:30 – 08:00 | Cisza nocna |
Codzienne zwyczaje
- Każdy dzień kończyć będziemy wspólnym podsumowaniem, na którym rozdawane będą nagrody za aktywność podczas zajęć i wzorowe zachowanie.
- “Obozowa poczta” – każdy uczestnik będzie mógł wrzucić anonimowy list do skrzynki pocztowej, a podczas podsumowania dnia listy trafią do swoich odbiorców.
- Codziennie osoby chętne będą mogły wykonać zadanie dnia.
- Mapa, którą uczestnicy otrzymali od Mantykory wywieszona zostaje w miejscu zbiórek. Każdego dnia przed pierwszym blokiem programowym przesuwamy samochód po mapie, ustawiając go na kolejnym miejscu wyprawy. Miejsce na mapie odpowiada poszczególnym zajęciom w danym dniu.
Dzień 01
Przygodę czas zacząć
Przyjazd i zakwaterowanie. Podział uczestników na miejsca noclegowe.
Zasady gry
Zapoznanie z regulaminami i Rankingiem Feniksów – wprowadzenie do systemu pozytywnych i negatywnych konsekwencji
Więcej żaru.
Gry i zabawy integracyjne przy ognisku. Przekazanie uczestnikom listu i wprowadzenie w fabułę wyjazdu.
Dzień 02
Robociaki + zamki z piasku
Gra rozwijająca spostrzegawczość i pamięć. Następnie poznanie zasad bezpiecznego wypoczynku nad wodą i plażowanie. Wspólne gry i zabawy na plaży, tworzenie zamków z piasku.
“Musisz coś zaryzykować, aby przeżyć przygodę”
Zajęcia terenowe podczas których nauczymy posługiwania się kompasem, wyznaczania północy na kilka różnych sposobów czy budowania szałasu.
wieczór filmowy
Polana kruków
Gra nocna w której, aby dojść do celu należy podążać za świecącymi w ciemności oczami kruków. Obozowicze podążają w nieznane mając ze sobą tylko latarkę i kilka wskazówek.
Dzień 03
Spływ kajakowy
Kroczący żel śmierci
Zajęcia artystyczne. Tworzenie własnych slime’ów i gniotków antystresowych. Kreatywne rysowanie postaci z filmu. Poznanie ciekawych technik artystycznych.
Gra laboratorium Profesora Alberta
Uczestnicy wyruszają na tajną misję. Gra ma na celu naukę współpracy przez zabawę.
Dzień 04
festiwal wodny
Podczas tych zajęć nie zostanie na Tobie żadna sucha nitka. W planach jest bitwa na balony z wodą, siatkówka piłką wodną, zjeżdżalnia i szalony korkociąg.
Gra ostatni Likaon Tanzanii
Gra ma na celu zebranie informacji na temat ostatniego likaona i uratowanie tego gatunku przed wyginięciem.
Witaminowa bomba
Warsztaty kulinarne. Uczestnicy tworzą własne sałatki owocowe.
Milion w minutę
Każdy będzie mógł sprawdzić się w zadaniach zręcznościowych rodem z telewizyjnego teleturnieju “Milion w minutę”.
Dzień 05
Wycieczka (zamość/olsztyn)
kąpiele słoneczne
Plażowanie i konkurencje sportowe na plaży.
Kocham Cię Przygodo!
Zdrowe współzawodnictwo podczas konkurencji wzorowanych na teleturnieju „Kocham Cię Polsko”.
Słychać zew przygody
Nocleg w hamakach pod gołym niebem. Forma tylko dla osób chętnych.
UWAGA – chętni na nocleg pod gołym niebem muszą przywieźć własny śpiwór. Liczba śpiworów, które możemy wypożyczyć jest bardzo ograniczona i nie starczy ich dla każdego. Hamaków natomiast mamy pod dostatkiem!
Dzień 06
Zajęcia naukowe
Porzucamy magię i zagłębiamy się w świat nauki. Będzie to czas na wciągające eksperymenty.
Gra ekonomiczna i powrót do przeszłości
Gra, w której liczy się umiejętność rachowania i szybkość podejmowania decyzji, a potem czas na zabawy podwórkowe, podczas których można się wyszaleć
Niewidoczne dla oczu
Porozmawiamy o przyjaźni i wspólnie upieczemy podpłomyki na ognisku.
Słychać zew przygody
Nocleg w hamakach pod gołym niebem. Forma tylko dla osób chętnych.
Dzień 07
park linowy
Światła? Kamera? Akcja!
Warsztaty aktorskie i nagrywanie teledysków, które zostaną wyświetlone na wieczorze tanecznym.
Bal przebierańców
Gdzie się podziały wszystkie stroje na bal? Wspólnie odnajdziemy złodziejaszka i rozwiążemy zagadkę.
Dzień 08
“Na wyprawie prosta droga, nigdy nie jest drogą do celu”
Gra terenowa polegająca na rozwiązaniu zagadek i odnalezieniu flagi ukrytej przez inną drużynę.
W pogoni za klejnotem Feniksa
Używając technologii kodów QR wyruszymy na poszukiwania zaginionego klejnotu Feniksa.
Potańcówka u Mantykory
Wystroimy się na wieczór pełen gier i zabaw tanecznych oraz obejrzymy wcześniej przygotowane przez uczestników teledyski.
Dzień 09
Wyjście
Rowerki wodne ośrodek Krasnobród/zwiedzanie Olsztynka (m. in. Huta Szkła Artystycznego) ośrodek Kołatek
Skarb
Odnalezienie skarbu ukrytego przez nieznanego podróżnika. Wspólne tworzenie pamiątek z wyjazdu
Nad przepaścią
Tor przeszkód, który wymaga od uczestników odwagi, zwinności i dobrej kondycji fizycznej. Zadania dostosowane będą do wieku i możliwości uczestników.
ognisko kończące
Gry i zabawy przy ognisku. Podsumowanie całego wyjazdu, odczytanie dzienników pokładowych zostawionych przez podróżnika.
Dzień 10
Sprzątanie i powrót do domów.
Ostateczny harmonogram zależy od wielu czynników m. in. pogody, na którą nie mamy wpływu. Dlatego będzie on na bieżąco dostosowywany do panujących warunków, możliwości uczestników oraz ich zaangażowania. To co znajduje się w powyższym zestawieniu to tylko część tego co mamy przygotowane dla naszych obozowiczów. Jednocześnie, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo uczestników pamiętamy, że przygody nie tworzy się tylko w idealnych warunkach pogodowych. Zalecamy spakowanie kaloszy i kurtki przeciwdeszczowej.